Kas toitumine mõjutab minu vaginaalset tervist?

Tasakaalustatud toitumine on oluline kogu teie tervisele. Teie keha vajab teatud toitaineid, et hästi toimida. Vaginaalset tervist võib mõjutada ebatervislik toitumine ning teha teid avatumaks probleemidele, mis on seotud kehva immuunsüsteemiga. See, mida sööte ning joote võib mõjutada ka teie vagiina pH-taset ja mõjutada vagiina niiskuse taset või kuivust. Kui põete diabeeti või teil on muud tervisega seotud probleemid, mis mõjutavad seda, mida sööte, siis on oluline konsulteerida oma arstiga ja vaadata üle, mida peaksite sööma ja mida mitte.

Missugused toidud on head minu vaginaalsele tervisele?

Teie üldisele tervisele, mis sisaldab ka hästi funktsioneerivat vagiinat, on parim kui toitute tervislikult. Põhireeglina on mõtekas järgida standardseid juhiseid, milles soovitatakse kiudaineid, proteiine ja olulisi toitaineid, nagu näiteks vitamiine, mineraalaineid ja rasvhappeid. Oma igapäevases dieedis peaksite vältima või rangelt piirama töödeldud ja rasvaseid, suhkruid sisaldavaid süsivesikuid.Toitumisspetsialistid soovitavad kasutada vikerkaare värvi toitumist, mis tähendab, et süüakse erinevat värvi toite alates punasest piprast kuni mustikateni välja. Seda seetõttu, et toidu naturaalne värv väljendab teatud toitainete kõrget taset ning erinevat värvi toitude söömine annab suurel hulgal erinevaid vitamiine ja mineraale - toitumine on mitmekesine ning huvitav. Köögiviljad, sealhulgas kaunviljad (nt. läätsed ja oad), teraviljad (nt. kinoa ja kaer) ja pähklid on head taimse päritolu valgu, kiudainete ja muude vajalike toitainete allikaks.

Märkus suhkru kohta

Puuviljade söömine annab suurel hulgal erinevaid vitamiine ning on parim viis oma toitumisse suhkruid lisada. Töödeldud, säilitatud puuviljad ja puuvilja mahlad võivad järsult veresuhkru taseme paigast nihutada, sest suhkur jõuab väga kiiresti vereringesse. Kui sööte töötlemata puuvilju koos koore ning südamikuga, siis aitavad kiudained ja toitained aeglustada suhkru sattumist vereringesse, mis tähendab, et veresuhkru tase jääb suurema tõenäosusega stabiilseks. On väiksem tõenäosus, et veresuhkru tase tõuseb järsult ning seejärel väheneb kiirelt. Mõned arstid arvavad, et suhkur teeb seenhaigusega seotud probleemid hullemaks. Kui teil on kalduvus seenhaiguste tekkeks, siis võib olla parim, et piiraksite suhkru koguseid.

Viis toitu vaginaalse tervise tõhustamiseks

Jogurt elus või aktiivsete kultuuridega sisaldab kasulikke baktereid (nt. Lactobatsille), mis aitavad säilitada tervislikku ja õrnalt happelist tupe pH-taset.

Soja. Soja on hea proteiini ja ka muude toitainete allikas vegetaarlastele ja veganitele. Soja toidud nagu tofu, edamame (keedetud või aurutaud rohelised sojaoad) ja tempeh (Indoneesia roog sojaubadest) sisaldavad fütoöstrogeene, mis hoiavad teie tupe niiskena ning normaalselt toimivana. Vältige sojatooteid, mis jäljendavad lihatooteid nt. sojaburgereid, soja beekonit jne. Need kipuvad olema ületöödeldud ja täis soola ning teisi ebatervislikke lisaaineid.

Avokaadod sisaldavad hulgaliselt vajalikke vitamiine ja mineraale. Näiteks võib tuua vitamiin E, mis aitab toetada loomulikke tupe niisutusfunktsioone.

Mandlid, pähklid ja seemned, mis sisaldavad tsinki, on kasulikud oma dieeti lisada. Tsink on oluline mineraal hormoonide tootmisel ning aitab kaasa tugevale immuunsüsteemile.

Toidud, mida vältida

Kõigi toitudega peaks pidama piiri ehk siis ükskõik missugust toitu liiga palju tarbida ei ole hea mõte. Võtke eesmärgiks mõõdukus, mitmekesisus ja tasakaal. Peaksite vältima liigselt töödeldud toite, mis sisaldavad palju soola, rasva ja suhkrut; liigset alkoholitarbimist ning ülemäärast kofeiini. Üldine reegel on, et toidud, mis on head teie üldisele tervisele, on head ka vagiinale.

Jooge piisavas koguses vett. Paljud naised ei joo piisavalt. Korralik vedeliku tarbimine on oluline vagiina tervislikuks funktsioneerimiseks. Alkohol viib vedelikke kehast välja ja muutub kehas suhkruks, seega olge selle tarbimisel ettevaatlik. Vahetage oma teine cappuccino või klaas valget veini vee või koffeiinivaba taimetee vastu välja. Te tunnete kasulikkust!