Vaginaalhügieen

Vaginaalhügieen on üks faktor vaginaalsete ebamugavuste vältimiseks. Intiimpiirkonnal on spetsiifiline mikrofloora, kus head bakterid (piimhapet tootvad) hoiavad tasakaalu teiste bakteritega.

Mikroorganismid, kes elavad meie tupes on tundlikud antibiootikumidele, seebile ja teistele tugevatoimelistele kemikaalidele. Hea vaginaalhügieen peaks kaitsma ja toetama häid baktereid ning hoidma tupe pH taseme optimaalsena nende bakterite kasvamiseks. Kuna vaginaalhügieen on tavaliselt keeruline teema, siis oleme kokku pannud nimekirja juhtnööridest, mis aitavad paremini hoolitseda intiimpiirkonna eest.

Intiimpiirkonna pesemine

Heaks vaginaalhoolduseks peaksite oma intiimpiirkonda pesema kord päevas leige veega või õrna vahuga/lahusega, mis ei sisalda seepi, lõhna- ega värvaineid ning on mõeldud spetsiaalselt tupe ümbruse pesemiseks. Rohkem ei ole alati parem – pesemine rohkem kui kord päevas või seebi/šampooni kasutamine võib viia tupe mikrofloora tasakaalust häirumisele. Kui ei ole võimalik ühegi sobiliku intiimpesuvahendiga ennast pesta, siis on parem kasutada puhast vett. Kui enda pesemine ei ole võimalik (matkamise jne), siis on soovitatav kasutada intiimsalvrätikuid, mis ei sisalda seepe, lõhnaineid või tugevatoimelisi kemikaale.

Ennetamine ja tervislikud nipid

Intiimhügieen ei seisne ainult pesemises. Seal on palju tegureid, mis võivad muuta mikrofloora tasakaalu nagu nt seksuaalne aktiivsus, sünteetilise aluspesu kandmine või karvade eemaldamine. Neid tegureid ei saa alati vältida, kuid peaksime olema neist teadlikud, et oma intiimpiirkonna eest vajadusel paremini hoolitseda. On erinevaid viise, kuidas karvu intiimpiirkonnast eemaldada ning ka nende efektid on erinevad. Neil kõigil on üks ühine joon – nad kõik tekitavad sügelust ja ärritust intiimpiirkonnas. Trimmimine on üks kõige vähem ärritavam meetod karvaeemalduseks. Kui ärritus ilmneb, siis tuleks kasutada looduslikku, rahustava ja jahutava toimega toodet. Seksuaalvahekord võib muuta pH taset tupes ja viia lõpuks bakteriaalse mikrofloora tasakaalu häirumisele ning seetõttu on hea mõte pesta peale seksi oma intiimpiirkonda. Vältige sünteetilise aluspesu kandmist ja valige puuvillane aluspesu, mis laseb nahal hingata. Kõige parem on öösiti magada ilma aluspesuta. Peale tualetis käimist tuleks ennast pühkida eest poolt taha poole, et vältida bakterite sisenemist tuppe. Menstruatsiooni ajal vahetage tampoone, hügieenisidemeid või menstruaaltopse sageli.

Pöörake tähelepanu oma vaginaalsele tervisele

Teadke, et hormoonidel on suur mõju vaginaalsele floorale. Infektsioonid ning ebamugavustunne tekivad isegi naistel, kes hoolitsevad hästi oma intiimpiirkonna eest. Kui tunnete valu, ärritust või sügelust, siis peaksite külastama oma arsti või günekoloogi.


"Vaginaalhügieen ei seisne ainult pesemises. Mikrobioloogilist tasakaalu võivad muuta palju tegureid, nagu seksuaalne aktiivsus, sünteetilise aluspesu kandmine või intiimpiirkonnas karvade eemaldamine."