Tupeinfektsioonid ja antibiootikumid

Tupeinfektsioonid võivad olla põhjustatud paljude faktorite poolt. Üks peamine põhjus nende infektsioonide tekkeks on antibiootikumide kasutamine. Uurige rohkem, kuidas antibiootikumid võivad tupe floora tasakaalu häirida ning kuidas vältida vaginaalset ebamugavustunnet - antibiootikumravi kõrvaltoimet.

Kuidas antibiootikumid töötavad?

Antibiootikumid on grupp ravimeid, mis peatavad infektsiooni ja aitavad kehal haiguse vastu võidelda baktereid tappes või nende kasvu peatades. Sellist tüüpi ravimid on laialdaselt kasutatud ravis alates kurguvalust kuni organite infektsioonini. Antibiootikumid on küll väga tõhusad ja küllaltki ohutud ravimid, kuid nad ei ole selektiivsed, mis tähendab, et nad ei tapa mitte ainult meie keha ründavaid baktereid, vaid vähendavad ka meie kehas elevate heade bakterite arvukust. Head bakterid ei põhjusta probleeme, vaid on tihtipeale kasulikud meie tervisele. Seega on nende bakterite tapmine antibiootikumiravi hästituntud mittesoovitav kõrvaltoime.

Vaginaalinfektsioonid pärast antibiootikume

Heade bakterite arvukuse vähendamine annab ruumi halbade bakterite ja seente kasvamiseks. Seetõttu on naistel tavaline kogeda bakteriaalset vaginoosi või kandioosi kohe pärast antibiootikumravi või isegi selle ajal. Tihti juhtub, et naised kasutavad antibiootikume, et ravida olemasolevat tupeinfektsiooni, aga pärast esmase infektsiooni ravimist tekib järgmine. See juhtub, kuna tupe mikrofloora on saanud antibiootikumteraapia käigus kahjustada, põhjustades lisaravi nõudva bakteriaalse vaginoosi või seeninfektsiooni episoodi kordumise riski suurenemist.

Selleks, et kaitsta ennast antibiootikumide poolt põhjustatud tupeinfektsioonide eest, kasutage prebiootikume sisaldavaid tooteid. Prebiootikumid stimuleerivad heade bakterite kasvamist, aidates vaginaalsel flooral taastuda. Sellisel moel saavad prebiootikumid aidata vältida vaginaalseid infektsioone, mida põhjustavad antibiootikumid või teised tegurid. Samuti saavad nad kiirendada taastumist, kui sümptomid on juba tekkinud.


"Heade bakterite arvukuse vähenemine annab halbadele bakteritele ja seenele ruumi kasvamiseks. Seetõttu on sagedane, et naised kogevad bakteriaalset vaginoosi või kandioosi kohe pärast antibiootikumravi või isegi selle ravi ajal."